OKUYUCULARA NOT:

Bu blogta yayınlanan Telif-Tercüme'ye ait çeviri ve orijinal yazıları (doğal olarak çevirisi yapılmış olan ve kaynak gösterilen ingilizce orijinal yazıları değil) istediğiniz her ortamda çoğaltabilir, yayınlayabilir ve değiştirebilirsiniz.
Kaynak göstermek özü itibariyle ahlaki, öznel bir tercihtir; gösterirseniz sevinir, göstermezseniz üzülmeyiz.
Bilgi -içeriği ve düzeyi ne olursa olsun- ; hele kamuya sunulmuşsa, mülkiyete konu olacak birşey değildir, paylaşıldıkça anlamlıdır ve bu güneş altında yeni hiçbirşey yoktur.
İçerik çalma diye birşey en azından bu blog için geçerli değil; gönüllü olarak verilmiş birşeyin alınması durumunda hırsızlık söz konusu olabilir mi?
Görülen lüzum üzerine duyurulur.

20 Ocak 2008 Pazar

İçerik Kralsa...


İçerik Kralsa...


İçeriğin kral olduğunu çoğunluk kabul ediyor:
" Content is King"

Elbette, neredeyse sıfır içerikli ve "çok başarılı" site ve blogların da sayısı hiç de az değil. Ama genel kabul içeriğin kral olduğu, ziyaretçiyi blog veya sitenize bağlamanın yolunun zengin içerikli siteler, bloglar hazırlamaktan geçtiğidir.
Gerçi bir çok yazıda özellikle Google Adsense gibi tıklamaya dayalı reklamların devamlı müşterisi bol olan bloglarda pek başarılı olmadığı belirtilse de bu blogların çok büyük bir çoğunluğu bloglama üzerine yapılmış bloglar.
Bu tip ziyaretçisi bol olan blogların da başka alternatif gelirleri var.
Özgün içeriği olan uzmanlaşmış bloglar ise hem tıklamaya dayalı reklamlardan, hem de diğer alanlardan gelir elde edebiliyorlar.

Bu yazıda içeriği kral olarak kabul edip onun krallığını, kraliçesini, ve diğer unsurlarını inceleyenlere şöyle bir bakacağız.

Kralın Krallığı
Neil Clemmons kralın krallığı ne olabilir onu incelenmiş:
If Content is King… Context is the Kingdom…
İçerik Kralsa, Bağlam Krallıktır.
Bağlamı değerlerin bulunduğu, akli olanın duygusal olan ile buluştuğu ve bağlılığın yaratıldığı alan olan tanımlıyor Clemmons, ve ekliyor bağlam, fiziksel kanallardan dijital kanallara yönelmede kritik bir unsurdur.

Kralın Kalesi
Viacom ve CBS yönetim kurulu başkanı Sumner Redstone'a göre kendisine korunacak kale yapmamış kral olmaz.
'If Content Is King, Copyright Is Its Castle'
İçerik Kralsa, Telif Hakları Onun Kalesidir.
Telif hakları yaratıcılığı zorunlu kılar, yeniliği teşvik eder. Telif haklarının korunmasını sınırlarsanız, kendini ifadenin yolunu tıkarsınız.
İnsanlar, yaratıcılar kendi kendilerine değil, yasalar tarafından korumalıdır. Harcanan emek ve para ile yaratılan özgün yapıt başkalarına hibe edilecek bir malzeme değildir, korunmalıdır.

Kraliçe
Kral, krallık ve kalede hemen hemen tum yazarlar mutabık görünüyor. Ama iş kraliçeye gelince olay karışıyor. Herkesin kraliçesi kendine:

Shawn Campbell kralın kraliçesi olarak bağlantıları kabul ediyor.
If Content is King, Linking is Queen
Bir sitedeki her türlü linkin çokluğu sitenin başarısında, yayılmasında, hadi bu terminoloijide konuşalım, üremesinde kraliçe görevi gördüğünü iddia ediyor.

John Gall ise başka bir kraliçeye gönlünü kaptırmış:
If Content is King, then surely Relevance is Queen
Bağlantılar ancak bir prens olarak kabul edilebilir, gerçek kraliçe, site içeriği ile ilgili bağlantılardır, kral ve kraliçe el ele, birlikte yürümeliler, ayrı ayrı yönlere ilerliyorlarsa krallık çöker diyor.

Kralın Giysileri
Tahmin edeceğiniz gibi kralın giysileri site tasarımı.
If content is king, design is the Royal Garment

Kralın Dini
İçerik kralsa, kralın dini imanı tabi ki bilgi olacak. Tüm meşruiyetinin, yaratıcılığının kaynağı bilgidir diyor, Marcus Bowles:
If content is king then knowledge is divine

Gerçi, birine göre de kralın dini inanılırlık, güvenilirliktir.
If Content Is King, Credibility Is Divine
Ama bilgi bence de tartışılmaz olarak kralın manevi alanını oluşturmalı.

Kralı, krallığı, kalesini, kraliçeyi, giysilerini ve dinini bulduk diyelim.
Veliahtı, hazinedarı, bilumum nazırları....?
Bitmez bu krallık.


Son olarak öldürücü darbeyi de Alan and Lucy Richmond, Linda Cole, ve Edward Grossman'dan oluşan çete vurmuş:

İçerik Kralsa, Tanrı Kim?
If Content is King, The User is God

Hiç yorum yok:

SON YAZILAR / RECENT POSTS