CRM Customer Relationship Management
Müşteri İlişkileri Yönetimi
CRM is the abbrevation of Customer Relationship Management.
It is an integrated information system that is used to plan, schedule and control the presales and postsales activities in an organization. CRM embraces all aspects of dealing with prospects and customers, including the call center, sales force, marketing, technical support and field service. The primary goal of CRM is to improve long-term growth and profitability through a better understanding of customer behavior. CRM aims to provide more effective feedback and improved integration to better gauge the return on investment (ROI) in these areas.
Below is the list of free CRM software.
Kaynak
CRM = MİY = Müşteri İlişkileri Yönetimi
Bu sistem ile müşteri takibi yapmak, müşterinin özelliklerini toplayarak uygun tüketim kalıplarını belirleyerek müşteri olan ilişkiyi bir başka deyişle alış verişi sürekli kılmak amaçlanır.
Ekşi Sözlükteki bir tanım ilginç: a) hergün evinize giderken, mahalle bakkalının sizi uzaktan görüp alacağınız ekmek ve sigarayı tezgahın üstüne hazırlamasıdır.
(bu da yazılım için iyi bir örnektir aslında)
b) bir süpermarket, çocuk bezi alan babaların mutlaka yanında bira aldığını da tespit eder. bunun üzerine yazılımlarına bir ekleme yaparlar. böylece, bira almadan yalnızca çocuk bezi almış bir erkek varsa kasada, kasiyerin ekranına "birayı hatırlat" ibaresi çıkmaktadır. böylece bira almayı unutan erkeklere bira satmayı başarırlar.
evde eşi çocukla uğraşırken, baba ise bira ve televizyon yapmaktadır.
Kaynak
Açık kaynaklı CRM yazılımları aşağıya listelenmiştir.
SellWinCRM
Turquoise CRM
SourceTap CRM
XRMS CRM
Daffodil CRM
SugarCRM
Hipergate
Keen CRM/ERP
CiviCRM
Tustena CRM
CitrusDB
Anteil
OpenCRX
OpenCRM
Additional Readings / İlgili Yazılar:
http://www.customerthink.com/
CRM: Müşteriye Dair Her Şey
What Comes After CRM?
Understanding the R in CRM
Related Books / İlgili Kitaplar:
Handbook of CRM: Achieving Excellence through Customer Management: Achieving Excellence Through Customer Management
The Ultimate CRM Handbook: Strategies and Concepts for Building Enduring Customer Loyalty and Profitability
Customer Relationship Management: The Bottom Line to Optimizing Your Roi (NetEffect)
Complaint Management: The Heart of CRM
OKUYUCULARA NOT:
Bu blogta yayınlanan Telif-Tercüme'ye ait çeviri ve orijinal yazıları (doğal olarak çevirisi yapılmış olan ve kaynak gösterilen ingilizce orijinal yazıları değil) istediğiniz her ortamda çoğaltabilir, yayınlayabilir ve değiştirebilirsiniz.
Kaynak göstermek özü itibariyle ahlaki, öznel bir tercihtir; gösterirseniz sevinir, göstermezseniz üzülmeyiz.
Bilgi -içeriği ve düzeyi ne olursa olsun- ; hele kamuya sunulmuşsa, mülkiyete konu olacak birşey değildir, paylaşıldıkça anlamlıdır ve bu güneş altında yeni hiçbirşey yoktur.
İçerik çalma diye birşey en azından bu blog için geçerli değil; gönüllü olarak verilmiş birşeyin alınması durumunda hırsızlık söz konusu olabilir mi?
Görülen lüzum üzerine duyurulur.
Kaynak göstermek özü itibariyle ahlaki, öznel bir tercihtir; gösterirseniz sevinir, göstermezseniz üzülmeyiz.
Bilgi -içeriği ve düzeyi ne olursa olsun- ; hele kamuya sunulmuşsa, mülkiyete konu olacak birşey değildir, paylaşıldıkça anlamlıdır ve bu güneş altında yeni hiçbirşey yoktur.
İçerik çalma diye birşey en azından bu blog için geçerli değil; gönüllü olarak verilmiş birşeyin alınması durumunda hırsızlık söz konusu olabilir mi?
Görülen lüzum üzerine duyurulur.
17 Şubat 2008 Pazar
CRM Customer Relationship Management Müşteri İlişkileri Yönetimi
Gönderen ufak yolcu zaman: 21:46
Etiketler: crm, Customer Relationship Management, Müşteri İlişkileri Yönetimi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
SON YAZILAR / RECENT POSTS
GÜNDEME DAİR
*** Çevreciler Çanakkale'deydi, Gençler Neredeydi?
*** Şampiyonlar Ligi Çeyrek Final Kuralarından sonra Yarıfinal ve Final Kuraları da Basına Önceden Sızdı!
***Havalar Very Special Isınıyor, Üzerindekileri Çıkarmak İsteyen İsteyene
***Fazıl Say'a Geç Kalmış Bir Cevap
***Bir Karikatür ve Düşündürdükleri
***Hürriyet Gazetesi, Kadınlar ve Türkiye
***Sevgililer Gününe 2008 Türkiye'sinden "Yeşil" Öneriler
***Bugün Sünnet ay pardon Sandık, Yarın Deniz !
*** Şampiyonlar Ligi Çeyrek Final Kuralarından sonra Yarıfinal ve Final Kuraları da Basına Önceden Sızdı!
***Havalar Very Special Isınıyor, Üzerindekileri Çıkarmak İsteyen İsteyene
***Fazıl Say'a Geç Kalmış Bir Cevap
***Bir Karikatür ve Düşündürdükleri
***Hürriyet Gazetesi, Kadınlar ve Türkiye
***Sevgililer Gününe 2008 Türkiye'sinden "Yeşil" Öneriler
***Bugün Sünnet ay pardon Sandık, Yarın Deniz !
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder