OKUYUCULARA NOT:

Bu blogta yayınlanan Telif-Tercüme'ye ait çeviri ve orijinal yazıları (doğal olarak çevirisi yapılmış olan ve kaynak gösterilen ingilizce orijinal yazıları değil) istediğiniz her ortamda çoğaltabilir, yayınlayabilir ve değiştirebilirsiniz.
Kaynak göstermek özü itibariyle ahlaki, öznel bir tercihtir; gösterirseniz sevinir, göstermezseniz üzülmeyiz.
Bilgi -içeriği ve düzeyi ne olursa olsun- ; hele kamuya sunulmuşsa, mülkiyete konu olacak birşey değildir, paylaşıldıkça anlamlıdır ve bu güneş altında yeni hiçbirşey yoktur.
İçerik çalma diye birşey en azından bu blog için geçerli değil; gönüllü olarak verilmiş birşeyin alınması durumunda hırsızlık söz konusu olabilir mi?
Görülen lüzum üzerine duyurulur.

16 Ocak 2008 Çarşamba

Professor Bans Google & Wikipedia In Class Room / Sınıfta Google ve Wikipedia'ya Yasak



Lecturer bans students from using Google and Wikipedia from The Argus reports that Professor Tara Brabazon from the University of Brighton has banned the use of Google and Wikipedia in her classroom.

She said using Google and Wikipedia doesn't encourage students to use their "own brains" enough. She added:

I want students to sit down and read. It's not the same when you read it online. I want them to experience the pages and the print as much as the digitisation and the pixels. Both are fine but I want them to have both, not one or the other, not a cheap solution.
Kaynak: searchengineland.com

==============================================

Google ve Wikipedia'ya Sınıfta Yasak


Bir öğretmen sınıfta Google ve Wikipedia Kullanımını Yasakladı başlıklı Argus haberine göre Brighton Üniversitesi'nden Profesör Tara Brabazon öğrencilerine kendi dersinde Google ve Wikipedia kullanımını yasakladı.
Hocaya göre Google ve Wikipedia öğrencilerin "kendi beyinlerini" kullanmalarını teşvik etmiyor. "Ben, öğrenciler oturup okusunlar istiyorum. Bu internette okumakla aynı şey değil. Dijital yaşam ve pikseller kadar sayfalar ve basılı materyallerle de haşır neşir olmalarını istiyorum. İkisi de iyidir ama yalnızca biri veya diğeri değil, ikisini birden yaşamalarını istiyorum. Kolay bir çözüm değil aradığım.

Aslında verdiği ders Google hakkında. Dersine verdiği ad: "Google beynin beyaz ekmeğidir." Hocayı Brighton Üniversitesi'nin Sallis Benney Theatre salonunda Çarşamba günü saat 18.30'da dinleyebilirsiniz.

Bir çok uzmanın Google ve Wikipedia'daki bilgilerin yanlışlığını ve kaynak göstermedeki eksikliklerini ifade ettiklerini biliyorum. Ama bu durum Argus'taki raporda belirtilmemiş.
Evet, ben de şahsen insanların kütüphaneleri ve diğer kaynakları kullanmayı öğrenmelerinin gerekli olduğuna inanıyorum.
Bu bana lisede bir grafik ödevini hocama verişimi hatırlattı. Microsoft Excel kullanarak ödevini hazırlayan bir tek ben vardım. Bunun muhteşem bir ödev olduğunu düşünüyordum. Ama hoca beni bilgisayar tarafından çizilmiş grafik ödevinden çaktırttı. Bana dedi ki:" Eğer grafiği kendin, elinle çizmezsen bir grafiğin nasıl çizileceğini öğrenemezsin."
Biliyorum iki durum birbirinden farklı ama yine de bu olay bana o eski bilim hocamı hatırlattı.

Çevirenin notu: Kendiminkinden ve arkadaşlarından biliyorum: Çocuklar için ödev yapmak artık çok kolay: Vikipedi'ye git, kopyala, yapıştır, bastır, en kabası 15 dakikada ödev hazır. Oyunlara geçilebilir artık!
Kitaplardan vazgeçtim, farklı siteler araştırmak bile onlar için vakit kaybettirici bir iş. Sizin de benzeri sorununuz var ise benim yaptığımı yapın, işe yarıyor:
Çocuğunuzla beraber mesela Atatürk maddesine girin, doğum ve ölüm tarihlerini değiştirip kaydedin. Tekrardan Atatürk'ü çağırın: Çocuğunuz artık bu kaynağa eskisi kadar güvenmeyecek, hiç olmazsa birkaç site daha dolaşmak zahmetine katlanacak...
Ya üniversiteli genç arkadaşlarım: Kütüphanede kitap aramayı bilmeyen üniversite mezunlarının oranı sizce yüz kaçtır?

1 yorum:

Adsız dedi ki...

bir bakıma haklı ama bunu daha farklı bir şekilde dile uygulamaya geçirmesini beklerdim. o kadar profesör olmuş, daha akılcı bir çözüm bulabilir kesinlikle. ODTÜ'de de benzer bir yaklaşımla farklı konuda bir kısıtlama yapılıyor: Türkiye'nin internet üssü diyebileceğimiz ODTÜ yerleşkesi içinde öğrencilerin yoğun internet kullanımının akademik araştırma amaçlı internet kullanımını zorlaştırdığı, daha doğrusu bağlantıyı yavaşlattığı gerekçesiyle rapidshare.com, youtube.com, Windows Live Messenger gibi site ve uygulamalara kota konuluyor. Öğrencileri interneti daha çok akademik amaçlarla kullanmaya teşvik etmek yerine bu tür kısıtlamalar ve yasaklar konulması gerçekten "üniversite" olabilmiş kurumlar için bir ayıp.

SON YAZILAR / RECENT POSTS