OKUYUCULARA NOT:

Bu blogta yayınlanan Telif-Tercüme'ye ait çeviri ve orijinal yazıları (doğal olarak çevirisi yapılmış olan ve kaynak gösterilen ingilizce orijinal yazıları değil) istediğiniz her ortamda çoğaltabilir, yayınlayabilir ve değiştirebilirsiniz.
Kaynak göstermek özü itibariyle ahlaki, öznel bir tercihtir; gösterirseniz sevinir, göstermezseniz üzülmeyiz.
Bilgi -içeriği ve düzeyi ne olursa olsun- ; hele kamuya sunulmuşsa, mülkiyete konu olacak birşey değildir, paylaşıldıkça anlamlıdır ve bu güneş altında yeni hiçbirşey yoktur.
İçerik çalma diye birşey en azından bu blog için geçerli değil; gönüllü olarak verilmiş birşeyin alınması durumunda hırsızlık söz konusu olabilir mi?
Görülen lüzum üzerine duyurulur.

30 Mayıs 2007 Çarşamba

AdSense Bid Gap.../ AdSense Fiyat Uçurumu


AdSense Bid Gap Or Why You Should Never Display All Ad Units Google Allows On One Page

Google allows up to three AdSense ad units (plus one adlink and one Google search box) on a website at any one time. In most cases, it is best to run the maximum three - the more ads you show, the higher the chance it will catch a reader’s eye. However, there are times when having less ads could make you more money. This is caused by something known as the Google Bid Gap. What Is The Bid Gap The bid gap is the difference in price between the Google ads. The top spot always cost the most, with each lower position costing less and less. The gaps between the top four bids are normally very close. However, once you get pass that, the gap can widen substantially. For example, the bids on a high paying keyword might be $5.00, $4.99, $4.98 and $4.97 for the top 4 spots, and then 10 cents for the fifth spot. There is only a 1-cent gap between positions 1-4 but a $4.87 gap between positions 4-5. If you were running the maximum number of Google ads ..... KAYNAK: www.nichegeek.com

-------------------------------------------------------------
AdSense Fiyat Uçurumu Ya Da Google Tarafından İzin Verilen Maksimum Reklam Birimlerinin Hepsini Kullanmalı Mıyız?

Google bir sayfada en fazla 3 reklam biriminin yayınlanmasına izin veriyor. Birçok durumda 3 imkanı birden kullanmak iyi bir çözüm olabilir: ne kadar çok reklam yayınlarsanız o kadar fazla ziyaretçinizin ilgisini reklamlara çekebilme ihtimali artar. Ama bazı durumlarda daha az reklam göstermek reklam gelirlerinizin artmasına da neden olabilir. Bunun sebebi "Google Fiyat Uçurumu" olarak bilinen bir olaydır.

"Google Fiyat Uçurumu" Ne Demektir?

Google reklamları arasında fiyat aralığına bu ad verilir. İlk pozisyondaki reklam herzaman en pahalı olanıdır ve listede aşağıya doğru gittikçe bu giderek azalır. İlk 4 reklam arasında fiyat farkı genellikle azdır. Ama bunları geçtikten hemen sonra uçurum başlar. Örnek vermek gerekirse, bir arttırmada en değerli anahtar sözcük için teklifler 5.- / 4.99 / 4.98 / 4.97 Dolar olabilir. Beşinci durumdaki ise
sadece 10 cent olabilir. İlk 4 sırada sadece birer centlik fark olmasına rağmen, 4 ve 5. pozisyondakiler için 4.87 lik bir uçurum vardır. Eğer bu konuda hedeflenmiş reklamları gösteren bir sayfamız varsa ve maksimum sayıda reklam birimi, yani 3 reklam birimi birden yayınlıyorsak, bir reklam birimimizde yüksek değerli reklamları yayınlıyor ve diğerlerinde de döküntüleri yayınlıyor olacağız. Ziyaretçi reklamlara tıklamaya niyetliyse büyük ihtimal az gelir getiren reklamlardan birine tıklayacaktır. Çünkü onlar sayı olarak daha fazlalar ve dolayısıyla tıklanma ihtimali daha yüksek. Böyle bir durumda, reklam birimlerimizin sayısını azaltmak bizim lehimize olacaktır.
AdWords kanalıyla reklam verenler bilirler ki bir reklam biriminde genellikle en fazla 4 reklam yayınlanır. Ve yine bilirler ki bir çok site sadece bir reklam birimi yayınlar. Bu da ilk 4 sıradaki reklamların rekabeti ve dolayısıyla fiyatlarının yükselmesine yol açar.
İkinci dörtlü gruba ödenen, başka bir deyişle yayıncıların kazandığı para daha azdır. Daha sonrakiler ise MFA (AdSense için yapılmış siteler) sitelerinde yayınlanır.


Daha Az Daha Çoğa Ne Zaman Dönüşür?

Sayfanızdaki reklam birimi sayısını azalttığınızda tık başına aldığınız para artar, ama toplam tık sayısı azalır. Arasındaki dengeyi korumalı ve ayarlamalarınızın sizin lehinize sonuçlar vermesini izlemelisiniz. Her halukarda reklamlar arasında bir uçurum varsa reklam birimi sayınızı azaltmalısınız.Hangi reklamın daha az ya da daha çok getirdiğini bilmek, başka bir deyişle fiyat uçurumunun sitenize etkisini saptayabilmek pek de kolay değildir. Google bu bilgileri açık etmez. Bunu keşfetmenin en iyi yolu bize tanınan imkanlar içinde bulunan "custom channels" özel kanalları kullanmaktır. Böyle yaparak yayınladığımız her reklam biriminin performansını izleyebiliriz. Eğer 2 reklam birimi arasında ciddi bir getiri farkı varsa (CPM) bu büyük bir uçurumun varlığının habercisidir. Bu durumda o reklam birimini sitenizden kaldırın. Bu önlem gelir kaybınızı engeller. Döküntü reklamlardan kurtulmak için rekabetçi reklam filtresini kullanarak onların yayınlanmasını engelleyebilirsiniz.

Hep Çabalayacaksınız

Çok kereler söyledim, ama bir kere daha tekrarda fayda var: Başarmak için çok çabalayacaksınız. Google, sizin bir kere siteye reklamları koydunuz mu bunu artık ömür boyu unutabileceğinize inanmanızı ister. Ama bu iş böyle bir iş değildir. AdSense'tenmaksimum para kazanmak için her yolu denemek ve yukarıda bahsedilen fiyat uçurumu gibi faktörleri izlemek, gerekli önlemleri almak zorundasınız.

Bu yazının daha anlam kazanması için lütfen bu adreste denemeler yapın. Yukarıda ne demek istendiği çok daha açık bir şekilde ortaya çıkacak.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Adamlar sistemi para kazanmamak üzerine kurmuşlar. O yüzden bu Google 'ı sevmiyorum. :)

12kosekose dedi ki...

hello to everyone who has blog.first I congratulate the blog owner.he is got excellent blog.actually I read all your articles from weary and your writing very attractive waiting to continue thanks
Sohbet Odalari Sohbet OdalariSeviyeli SohbetSeviyeli sohbet
sohbet Chat Sohbet chat chat siteleri
Bedava Sohbet bedava Sohbet sayfalari Sohbet Odalari
Chat chat chat odalari chat odalari
Sohbet et sohbet et chat yap chat yap
Cet cet çet çet sohbet odalarichat siteleri
Muhabbet muhabbet Sohbet sohbet
Dini Sohbet mynet sohbet mynet Sohbetdini sohbet
çet çet cinsel sohbet cinsel sohbet
Gabile sohbet gabile sohbet Sohbet odalari

Sinan dedi ki...

Thanks so much for this! This is exactly what I was looking for bedava chat - islami chat - islami sohbet - sohbet siteleri - dini sohbet - mynet sohbet - garanti arkadas - sohbet kanallari - mirc sohbet - chat siteleri - mirc script indir - sohbet odalari - cinsel muhabbet - cinsel sohbet - seviyeli sohbet - sex chat - sohbet et - cinsellik sohbet - sex sohbet - mirc - mirc indir - kamerali mirc - turkce mirc - sohbet siteleri - cet - chat kanali - chat kanalları - sohbet kanali - Video izle

SON YAZILAR / RECENT POSTS